25 Mars♥

I förrgår hade jag och Breitling tävling på Lurbo... Ja allt började ju med att vi kom dit tio i elva eller ja "trodde" vi, då vi hade glömt och ställa fram klockan och jag var ju fösta start klockan TOLV, *PANIK* Men då rusade hon i sekretariatet iväg till hon som höll i tävlingen och frågade om jag fick starta sist, vilket jag tack och lov fick :D Så jag red inte förens kvart i 2, heheh. Väl inne på framridningen kändes han kanska spännd och "på tårna" och inne på banan kollade han på domarbordet och liiiiiiite på staketet, men han gick kanska bra ända, vi fick en miss i vänster galopp, fel galopp :( Men annars var han väldigt duktig! Så vi slutade på en 4:e plats, och det var bara 4 placerade så jag kom precis :D Sen ställde vi in B i transporten så han fick äta sin lunch och mamma och jag gick och fikade och kollade på endra ekipage.. Sen startade jag kl. 17.17 så vi hade paus i ungefär 1,5 timma sedan lastade vi ut honom.. Det var bara jag och B kvar på parkeringen, alla andra hade gått till ridhuset och börjat ridit fram, så det känndes som att jag var lite sen, men det var jag inte då jag inte red fram så länge, han hade slappnat av mer i klassen efter och känndes mycket bättre! Så inne på framridningen var han väldigt avslappnad men ändå ganska seg och trött. Men den ritten fick vi mycket bättre halter och avsacktningar, och han fattade rätt galopp i båda varven, dock blev han lite jupare och var svårare att få upp. Men det känndes jätte bra ändå och han kolla inte ett dugg på domarbordet då :)♥
Och jag var näst sista ekipaget och när jag skrittade av honom i kollektingring så sa dom i högtalarna "Vi har fått ett resultat för Olivia Helén, 175p och 64,82%, vilket betyder ledning i klassen" Asså jag höll på att DÖ!!! Jag har aldrig vunnit en lokal tävling och så gör jag det på första tävlingen på året, visst jag har tävlat LC:1an hela förra terminen men ändå!!♥ Helt klart den bästa tävlingsdagen EVER!♥ Efter det var det ju prisutbelning och ärevarv :D Sen blev det en massa kort knäppta och vi skulle packa in i bilen, vi kom sen hem halv 7 och jag var inte klar i stallet förens halv 8♥
Här får ni några bilder♥
 


 
 
 
Sorry för att några bilder är små, då jag blogga från datorn i skolan och jag har tagit bilderna från DV :)



Kommentarer
Jag

Hej, jätte fina bilder och jätte kul att du var bäst! :)<3

2012-03-27 @ 18:50:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0